Indicatorii de performanta in Internet Marketing
Urmarirea corecta a indicatorilor de performanta este vitala in realizarea unui randament bun al investitiilor in Internet Marketing. Fara folosirea indicatorilor este ca si cum vezi drumul, dar nu stii incotro te indrepti. Nu ar fi folositor sa te ajutam cu o harta bine conturata?
Indicatori de performanta KPI – Promovarea se masoara in cifre.
Acesti indicatori, KPI, sunt “legati” de obiectivele pe care vrei sa le atingi, caci in definitiv asta fac: iti arata unde te situezi fata de obiectivele pe care le-ai stabilit. Tot in aceasta relatie o sa ii prezentam si in acest material. Unii dintre ei pot avea influenta asupra mai multor obiective in acelasi timp.
Obiectiv: Cresterea Vizibilitatii Brand-ului prin Internet Marketing
-
KPI 1 – Numarul de vizitatori unici pe site.
“Injectarea de sange proaspat” este o tinta importanta a oricarei campanii serioase de Internet Marketing. Cu cat continui sa adaugi luna de luna vizitatori pe site ce nu mai trecusera pe acolo in prealabil, cu atat asiguri mai bine o vizibilitate in crestere pentru brandul pe care il promovezi.
-
KPI 2 – Inscrierile pentru primirea de newsletter-e, articole, brosuri etc.
Datele de contact obtinute sunt extrem de valoroase dar la fel de importanta este sansa unica pe care ti-o ofera fiecare actiune de inscriere in demersul tau de a creste vizibilitatea brandului.
-
KPI 3 – Numarul celor care se intorc pe site.
Fidelitatea si atasamentul fata de continutul site-ului se transfera si brand-ului. Trebuie deci sa furnizezi motive acestor oameni sa revina pe site-ul tau.
-
KPI 4 – Timpul petrecut pe website de catre vizitatori.
un site cu continut bogat, relevant si intretinut, transmite dinamism, calitate si conectare la realitatile segmentului de piata pentru care este construit. Toate acestea se transmit in mod pozitiv imaginii brandului.
-
KPI 5 – Prezenta in Social Media.
Cu cat brand-ul este mai prezent pe LinkedIn, Facebook, Google+ etc, cu atat mai mare este vizibilitatea lui.
Obiectiv: Cresterea vanzarilor prin Internet Marketing
-
KPI 1 – Rata conversiei
Cati dintre vizitatori au fost transformati in cumparatori? Atunci cand ai ca obiectiv cresterea vanzarilor, cresterea traficului fara ca aceasta sa se transforme in vanzari sporite, nu te incalzeste cu nimic.
-
KPI 2 – Pozitia la afisare pe motorul de cautare.
Exista o relatie directa si dovedita intre faptul ca o pozitie superioara in afisarile pe motorul Google aduce cu sine si vanzari mai multe.
-
KPI 3 – Prezenta in social media.
Cu cat brand-ul este mai prezent pe LinkedIn, Facebook, Google+ etc, cu atat mai mari sunt sansele ca vanzarile sa fie mai bune.
-
KPI 4 – Cost per vanzare (sale).
Un indicator foarte bun pentru masurarea randamentului investitiei.
-
KPI 5 – Rata de abandonare a cosului de cumparaturi (Cart Abandonment Rate).
Un indicator vital pentru magazinele online. Iti va arata unde sunt problemele pe traseul clientului catre finalizarea unei comenzi.
Aceasta a fost o scurta enumerare a celor mai utilizati indicatori in Internet Marketing de catre noi pentru cele doua obiective. Pentru afacerea ta pot exista si alt fel de obiective. Pot aparea deci si alti indicatori specifici. In plus, este important sa stii si ce platforme de promovare iti pun la dispozitie acesti indicatori. Contacteaza-ne pentru a capata suportul necesar.
Sursa foto: www.outbrain.com
Recommended Posts
7 Bune Practici si Recomandari in utilizarea LinkedIn
26 iunie 2017
Internet Marketing Performance Indicators
12 decembrie 2015
Email Marketing Saves Time and Money
12 decembrie 2015